wat ik mij verbeeld te zijn?

• de kunstlobby, 29 mei 1999
arrogance
een mens!
van vlees en bloed
van goed en kwaad
van doen en laten
van kunnen en falen

wat ik mij verbeeld te zijn

een mens!
op het eerste gezicht
– misschien-
niet bijzonder
lelijk misschien ook
of onbegrepen
maar als je kijkt
écht kijkt
met de ogen van je verbeelding
dan zie je

een mens!

een mens als jij
als hij en zij
uniek
in wezen en zijn

een mens!
tot verbeelding sprekend
in doen en in laten

ik ben er mens voor
verwonder je
zoals ik mij verwonder
over jou
over hem en haar
in voortdurende verbeelding

dát
dát verbeeld ik mij
dat ik ben die ik ben
om wíe ik ben

Geef een reactie

