dat je begrijpt wat ik bedoel

• de kunstlobby, 14 oktober 2000
wat ik zeggen wil
de woorden
het geven van een naam
aan mijn voelen
het ervaren en weten
ik vind ze niet

en toch
het fluistert
het bruist en borrelt
het waait en stuift
spookt stormachtig
in mijn hoofd
mijn hart – mijn ziel

de boodschap
wat ik zeggen wil
het zoekt zijn weg

voor mij spreken de handen
beeld houwend of boetserend
grof lijnend of gedetailleerd
in schets of schilderij

mijn handen – mijn bodes
aan wie het horen mag
met de wens
hartstochtelijk gemeend
dat je begrijpt wat ik bedoel

Geef een reactie

