verder gaan dan te kijken is

• ik zie, ik zie wat jij niet ziet…
dansende bomen
gewoon een portemonnee
op tafel – in plastic gestoken
bruin, oud en versleten
geen knip, geen geldbuidel, geen beurs
nee, gewoon een portemonnee

in zijn handen – in plastic gestoken
bruin, oud en versleten
ontrolt zich uit die portemonnee
een schelmenavontuur;
hij ziet wat ik niet zie
een avonturier – rijk, vermogend

in haar handen – in plastic gestoken
bruin, oud en versleten
ontrolt zich uit die portemonnee
een oorlogsverhaal;
zij ziet, wat ik niet zie
oorlog, pijn, bloed

in mijn handen – in plastic gestoken
gewoon een portemonnee
bruin, oud en versleten
geen knip, geen geldbuidel, geen beurs
nee, gewoon een portemonnee
en verder?

op het eerste gezicht
gewoon een portemonnee
op tafel – in plastic gestoken
oud en versleten – dat wel

en verder?

als je verder gaat dan te kijken is
een omnibus vol verhalen!

Geef een reactie

