zeggen wat onzegbaar is

• 30 augustus 2008

sprakeloos

onbeschrijfelijk
spreekt de dichteres
en zij schrijft

ongehoord
meent de musicus
en hij componeert

onvoorstelbaar
orakelt de fotograaf
en hij schiet

ondenkbaar
meent de schilderes
en zij penseelt

onmogelijk
murmelt de keramiste
en zijn vormt

als
kijken meer dan zien
luisteren meer dan horen
en zeggen meer dan praten is

als ik de woorden proef
die mijn hoofd doen tollen
mijn ziel doen razen
pak ik pen of penseel
hamer of beitel
camera of instrument
in het wéten:
wat ik zéggen wil
déze verbeelding
komt het dichtst daarbij
laat mij zeggen
zeggen wat onzegbaar is

Geef een reactie

