Als morgen zonder mij begint

De Parijse regisseur Camille Marotte gaat viraal met een prachtige videoversie van een ontroerend mooi gedicht uit 1993 van David M. Romano getiteld If Tomorrow Starts Without Me.

Vertaling | Boy Kollée
Als morgen zonder mij begint
en ik er niet ben om het mee te maken
als de zon opkomt en je ogen vindt
die vol met tranen staan om mij;
zou ik graag willen dat je niet huilde
op de manier waarop je dat vandaag deed,
terwijl je denkt aan de vele dingen
die we niet meer hebben kunnen zeggen.

Ik weet hoeveel je van me houdt,
net zoveel als ik van jou houd,
en elke keer als je aan me denkt,
weet ik dat je mij ook mist;
maar als de morgen zonder mij begint,
probeer dan alsjeblieft te begrijpen
dat er een engel langskwam die mijn naam riep
en me bij de hand nam
en zei dat mijn plek gereed was
in de hemel hier ver boven ons
en dat ik moest achterlaten
Iedereen van wie ik zoveel hield.

Maar toen ik me omdraaide om weg te lopen,
viel er een traan uit mijn oog
want heel mijn leven heb ik altijd gedacht
dat ik niet wilde sterven.
Ik had zoveel om voor te leven
zoveel dat ik nog moest doen.
het leek bijna onmogelijk
dat ik jou ging verlaten.

Ik dacht aan alle dagen hiervoor,
de goede en de slechte,
ik dacht aan alle liefde die we deelden,
en aan al het plezier dat we hadden.
Als ik alle dagen opnieuw kon beleven
al was het maar voor even,
Dan zou ik vaarwel zeggen en je kussen
en dan zou ik je misschien zien lachen.

Maar toen besefte ik volledig
dat dit nooit meer zo zou zijn,
omdat de leegte en herinneringen
mijn plek zouden innemen.
En toen dacht ik aan de wereldse dingen
die ik zou missen vanaf morgen
dacht ik aan jou en toen ik dat deed
was mijn hart gevuld met smart.

Maar toen ik door de hemelpoort liep
voelde ik me er zo thuis
toen God naar beneden keek en naar mij glimlachte,
vanaf zijn grote gouden troon.
Hij zei: ‘Dit is de eeuwigheid
en alles wat ik heb beloofd.

Vandaag is je leven op aarde voorbij
maar hier begint het opnieuw.
Ik beloof je geen morgen,
maar het zal altijd vandaag zijn,
en omdat elke dag hetzelfde is,
verlang je niet naar het verleden.

Je bent zo gelovig,
zo vol vertrouwen en zo oprecht geweest.
Hoewel er tijden waren
dat je een aantal dingen deed
waarvan je wist dat je ze niet moest doen.
Maar ik heb je altijd vergeven
en nu ben je eindelijk vrij.
Dus waarom kom je niet en neem je mijn hand
en deel je leven met mij?’

Geef een reactie

