brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2000

Pieck 10
geboeid door gelijkenis

een mens is als een boom
een jonge of een oude
die door seizoenen heen
levenskracht ontplooit
veel heeft te verstouwen
stand houdt in vertrouwen

soms voel ik mij een lenteboom
ik voel het levenssap weer stromen
een nieuwe uitgroei dient zich aan
soms krijg ik zelfs gegeven
wat ik niet meer voor mogelijk hield
ik voel het in mij zingen

soms voel ik mij een zomerboom
in warme zon in milde regen
rijk bedeeld met blad’ren bloemen vruchten
tot mijn geluk en hopelijk voor velen
met wie ik het mag delen
ik zing het uit van vreugde

soms voel ik mij een boom in de herfst
ik voel het is weer mooi geweest
even nog kleurrijk pralen in de zon

dan in de storm verlies ik al m’n blad’ren
maar ik voel dat elk gestorven blad
een nieuw begin mij nalaat
en ik neurie
leven je bent een groots mysterie

soms voel ik mij een winterboom
stokstijf koud kaal berustend verwachtend
staande in snijdende winterwind
zing ik mantra’s die mij warmen
mijn levensbron zal weer gaan stromen
als die tijd opnieuw gekomen is.

zo was het zo is het
zo mag het zijn ook komend jaar
Herkenbaar?

van harte toegewenst
dat je leven meer dan leefbaar zij
als het kan graag met genoegen
zoals het vast wel is bedoeld
ja van harte

Geef een reactie

