brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2015

door frater Ben Doodkorte

Pieck 22

ik verkondig u een blijde boodschap

liefhebben en loslaten
doet je goed

wie ik liefheb – laat ik los
gun ik vrij persoonsontplooiing
en vrijuit spontaan te leven
en…
wordt dat ook mij gegeven
dan verrijken wij elkaar

loslaten van eigendunk
doet mij in liefde bekennen
dat ik onvolkomen ben
en ik dus nog groeien kan

vrij van geforceerde wensen
kan ik vrij ontspannen leven
leven kan dan niet meer stuk
want de liefde kan vrij stromen

mijn oordelende gedachten
moeten plaats inruimen voor
ruim begrip voor medemensen
die liefdeverlangend zijn

wat wij in het klein doorleven
werkt door in het groot geheel
van ons menselijk samenleven

solidair elkaar omhelzen
en in vrijheid laten gaan

zo leven uit levensliefde
maakt ons tot
levensgeliefden

ik groet je met de wens
dat het nieuwe jaar
je goed zal doen
in ’t klein
en in ‘t groot

Geef een reactie

