brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2003

Pieck 13
dat ik hernieuwd geboeid raak
door fundamentele waarden
die het leven waardevol maken

ik denk aan eerbied voor het leven
– van wie of wat lijkt om ‘t even –
voor mij gaat het vooral om
eerbied in solidariteit met mensen
van wie het leven wordt bedreigd

dit vraagt om diepe liefde
– wellicht de hoogste waarde –
mij als behoefte ingeschapen
en ook als gave meegegeven
om te ontplooien
in menselijk verkeer

moet ik verder gaan?
‘t is al een heel program
om in praktijk te brengen

toch zijn er heel wat waarden meer
die ook mijn aandacht vragen
ik troost mij er maar mee
dat niet het vele goed
maar wel het goede veel is

laat ons opgewekt geloven
in de kracht van het goede
dat wij dagelijks zomaar
stilletjes kunnen rondstrooien
en wees zo gezegend

Geef een reactie

