brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2016

pieck 2016

openstaan voor het goede
maakt rijk

dag maria en jozef
bij het tafereel denk ik
aan wat jullie eens overkwam

hoe de geest gods jullie bezielde
hoe jullie – door twijfels heen –
je ja-woord gaven
waarmee jullie aan onze wereld
jezus doorgaven als geschenk
als levensinspirator

dankjewel voor het grote aandeel
dat jullie samen met jezus
in mijn totale leven hebt

dankjewel god van het leven
voor je godmenselijk liefdesspel

het goede gaat een stille weg
waar het hart de leiding heeft
het goede dat haar kracht ontleent
aan liefde die zich geeft

de kerst wil ik nu graag doorleven
als hergeboorte van het goede

het goede in mijzelf
in ieder ander

en dan ga ik de grens passeren
van ’t oude naar ’t nieuwe jaar
met het perspectief voor ogen
dat het goede in ons allemaal
zelf de volle kracht bevat
om het minder goede en het kwade
niet de baas te laten zijn

stilletjes overdenk ik ook
het goede op mijn weg
dat ik door jou beleven mocht
daarvoor zeg ik: dankjewel
en ik wens je graag al goeds
in de voortgang van je leven

Geef een reactie

