brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2010

m’n gezicht verraadt de vraag
wat moet ik doen met die boodschap?

het wordt mij tot een échte vraag
waarop ik antwoord wil

antwoord krijg ik in mijzelf
als ik tot luisteren kom
ik mij bewust word van
mijn voelen-denken-streven,
en duidelijk krijg
wat daarin wrikt, niet klopt
niet lekker zit

opnieuw hoor ik de boodschap”
je mag en kunt herboren worden
als je wilt

het is een dagelijks proces
de weg van groei te gaan
zoals een foetus groeien mag

geen haastkarwei, begrijp ik
ik mag vertrouwen
dat het goed komt
als ik aandachtig leef

die boodschap doet mij goed
als ik minder sceptisch kijk
creëer ik
openheid
bereidheid
mogelijkheid
voor groeiende verandering

als vanzelf neig ik mee te stromen
in de zakelijke harde maatschappij
van jacht op status-macht-gewin
superioriteit

zo leef ik aan mijzelf voorbij
voorbij aan eigen diepe levenskern
die mij tot liefde roept
tot aandacht voor elkaar
in gelijkwaardigheid

die liefderijke kracht van mijn levenskern
mag mij verder leiden

vergezeld van mijn hartelijke groet
vertrouw ik je deze gedachten zomaar toe
als mijn program voor 2010-01-09 met de wens voor jou
dat je de eigen weg mag gaan
die jou vreugde en levensgroei geeft

Plaats een reactie