brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2008

goed idee
eens achterom te zien
en mijzelf te vertellen
waar het leven opwaarts ging
én wqaar het niet zo lukte
mischien wel bergafwaarts ging

soms lig ik daar onmachtig plat
soms voel ik mij herrezen
daartussen ligt de worsteling
mijn groeiproces
dat nooit hoeft klaar te wezen

je leven is je eigen zaak
en toch geen eenmanszaak
wij leven met en door elkaar
het gaat mij aan
als jij daar ligt
en omgekeerd
hoop ik dat jij
oog hebt en hart
voor mij
wanneer de triomferende
plaatsneemt naast de onderliggende
om die respectvol ondersteunen
te helpen overeind te komen
kan dat een bron van geluk zijn

wanneer de onderliggende
al pogend overeind te komen
geboden steun weet te waarderen
kan dat een bron van geluk zijn
waneer wie hoopvol worstelen
zich optrekken aan elkaar
als solidaire lotgenoten
kan dat een bron van geluk zijn

zo zijn ook wij verbonden
bewust en onbewust
zo mag het verdergaan
en groeien
al naar ons leven vraagt

zo is mijn hartegroet
bij kerst voor tweeduizendacht

Plaats een reactie