brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2017

pieck.png

“mag ik je gezel zijn?”
als ik daar ‘ja’ op zeg
wat doe ik dan?
want mijn levensopdracht
maakt mijzelf verantwoordelijk
voor mijn doen en laten
en daarbij steun ik ook
op trouwe medemensen

jezus laat mij weten:
“ik zal dan graag
boven je eigen overweging
en de hulp van medemensen
een gewetenssteun voor je zijn
in je stille overwegingen
zo wil ik graag
je levensgezel wezen
die je god-menselijk
nabij wil zijn
bij je gewetensoverdenkingen
bij je zijn in deze wereld”

mens zijn in deze wereld
vraagt kritisch open zijn
bewuste oriëntering
op grote verscheidenheid
maatschappelijk en geestelijk
qua denken en qua handelen
in verantwoordelijkheid

ik beveel het mijzelf aan
om ook in 2017
dagelijks stilte te plannen
om luisterend te ontdekken
wat ik te kiezen heb

heel veel geluk wens ik je
in groeiend zinvol leven

  • door frater Ben Doodkorte, december 2017

Plaats een reactie