brokje blijde boodschap van kerstmis voor 2007

het beeld doet mij ook denken aan
‘familieberichten’ in de krant
die vertellen van het pure goede
dat mensen aan elkaar beleven

zij zijn mij als een warme douche
over het kille – harde – vuile
dat al te gretig wordt gespuid

het goede gaat een stille weg
waar het hart de leiding heeft
het goede dat haar kracht ontleent
aan liefde die zich geeft

de kerst wil ik nu graag doorleven
als hergeboorte van het goede
van toen van gisteren en vandaag
het goede in mijzelf
in ieder ander op mijn weg
het goede in de krant
het goede van de scheper zelf

en dan ga ik de grens passeren
van ’t oude naar ’t nieuwe jaar
met het perspectief voor ogen
dat het goede in ons allemaal
zelf de volle kracht bevat
om het minder goede en het kwade
niet de baas te laten zijn

stilletjes overdenk ik ook
het goede op mijn weg
dat ik door jou mocht beleven
daarvoor zeg ik: dankjewel
en ik wens je graag al goeds
in de voortgang van je leven

Plaats een reactie